zondag 9 december 2012

Projekt 2 Toevoeging aan het landschap Faller AMS (bericht 11)

Met de komst van een baby veranderen plannen.

Mijn gedachte van alleen een trein met daarop nog een extra treintje leek goed. Is volgens mij ook niets mis mee. Maar zou het niet leuk zijn als je zelf met 2-4 autootjes tegen elkaar kunt racen! En dat onder de kerstboom!!

Nou, dat dacht ik dus ook. Dus ben ik nu aan het kijken wat er is en wat het kost.

Marktplaats lijkt een goed plek te zijn om goedkoop te starten. Er worden behoorlijk vaak startsets aangeboden met een trafo, auto's, regelaars, weg, etc. tegen hele redelijke prijzen. Losse wegdelen gaan vaak voor ongeveer een euro, soms twee. Bijzondere wegdelen zijn iets duurder. Auto's zijn er al vanaf 5-10 euro. Het verkooptempo ligt gelijk aan treinen, soms iets hoger, soms iets lager. Niets bijzonders.

Voor de niet-kenners: Faller AMS is het systeem van Faller om, eigenlijk op een racebaan, auto's op schaal 1:66 te laten rijden. Ik vond het lijken op mijn Carrera-racebaan. Alleen kleiner. Het voordeel van Faller is dat er ook stoplichten en dergelijke zijn. Erg leuk en betaalbaar. Eigenlijk de voorloper van het huidige CAR-system van Faller. Alleen met Faller AMS kun je ook racen!

De tijdsplanning is ongeveer 2-5 jaar. Dus ik ben precies op tijd als de kleine racen en spelen met auto's leuk gaat vinden!

Geen opmerkingen: