maandag 3 december 2012

Projekt 1 Zo maar wat foto's Vollmer 9253 Berghuis Enzian en Fietsenwinkel (bericht 4)


Naast een paar simpele huizensetjes wilde ik ook een soort dorpssfeer creeeren. Dit heb ik proberen te doen door een tweetal huizen samen te voegen. Uiteindelijk heb ik gekozen voor het kleine huisje Vollmer 9253 en fietsenwinkel (??) Vollmer ...

Het landschapje heb ik als volgt opgebouwd:
- de ondergrond is van blauwe tempex. Dit is goed te vijlen en te schilderen;
- dit landschap wordt gezaagd, geveild, geschuurd en tot slot geschilderd in het wit;
- daarop komt aan de randen en op de daken witte sneeuw van de Blokker. Deze is vrij grof maar geeft een mooie, beetje kitshy look;
- voor de bestrating heb ik gekozen voor de mallen van Anita Decor. Deze zijn van de gewone straatserie. dit spul is echt fantastisch! Als je de volledige straatserie hebt, dus inclusief trottoirs en bochten, de standaardwoning, de standaardfabriek en de standaard gewelven, dan ben je een aardige cent lichter. Maar je hebt ook iets! Ik gebruik dit voor bijna elk landschap. Ik heb zelf een compleet landschap gebouwd voor mijn kermis met dit als ondergrond!

Rondom het straatwerk staan hekkenaan de achterzijde en heb ik een randje met wat groffer strooisel van, ik dacht Faller, gestrooid. Dit is de donkergroene versie. Die heb ik voorzichtig gedeeltelijk wit geschilderd en vervolgens met sneeuw overgoten.

De kerstboom met lampjes is van de serie van Bush.

De kerstman, slee en engeltjes zijn van Merten. Niet zo heel goed gedetailleerd, maar wel een hele mooie opstelling.

De overige poppetjes zijn van Preiser 16347. deze heb ik zelf geschilderd.









Geen opmerkingen: