donderdag 13 december 2012

Projekt 2 De laatste hand aan de wagonnetjes (bericht 13)

Nadat de wagons zijn gedrybrushed, bestickerd, besneeuwd is er nog een fase over: drybrushen over de toegevoegde stickers en om de laatste oneffenheidjes weg te werken.

Wederom wordt er een heel klein beetje verf op de kwast gedaan. Vervolgens wordt de verf uitgestreken totdat er bijna niets op zit. dan eerst lichtjes en daarna wat harder over de stickers heen gaan. Hierdoor verdwijnen ze een beetje naar de achtergrond en vallen ze niet meer zo op. Veel beter!

En zie hier: het resultaat!










Nu nog de treintjes! Ik heb drie goedrijdende goedkope treinen nodig. De toestand van de lak is niet relevant. Ook deze ga ik drybrushen en besneeuwen. Ik denk niet dat er veel ruimte is voor stickers.

De treinen die hiervoor in aanmerking komen zijn onder andere: BR 24, BR 64. Zeker niet de BR 80. De motor hiervan vindt ik niet zo denderend. Hierdoor is het rijpatroon niet goed en krijg je te veel problemen. Op de clubdag in Zwolle heb ik een aantal aardige treinen zien staan voor € 35- € 40. Veel duurder moet het niet worden, dan is de lol van de kersttrein weg.


Geen opmerkingen: