zondag 9 december 2012

Projekt 1 Zo maar wat foto's Preiser 16347 Drie Langlaufers (bericht 9)


Een van de eerste landschapjes die ik maakte was deze. Gewoon heel simpel, een paar boompjes, hekje erbij, een Faller jachttoren, wat sneeuw en klaar. Helaas duurde het minimaal 5 jaar voordat de langlaufers erbij gezet wwerden. Nu staan ze er dan eindelijk. De personen komen uit de zelfschilderset van Preiser 16347.

Uiteraard Preiser. Ik heb weinig poppetjes van Merten (behalve een zeer uitgebreide kerstmannenset en een aantal graven bij mijn kermislandschap). Preiser is mooier, beter op schaal en beter gedetailleerd. Door de mannetjes zelf te schilderen bespaar je behoorlijk op de kosten. 65 poppetjes kosten ongeveer € 10. Normaal gesproken heb je dan 6 geschilderde poppetjes! Natuurlijk komt daar nog de verf, de kwasten en de te investeren tijd bij. Maar ik kan er inmiddels ongeveer 50 per weekend schilderen, zonder dat ik echt mijn best doe. Ik schilder niet met schaduw of drybrush. Als je met een groot arsenaal (ongeveer 50) aan kleuren schildert, is dat voor de mannetjes niet echt nodig.








De bomen zijn van een assortiment van Bush. Ik gebruik eigenlijk altijd deze. Ze hebben een mooie prijs-kwaliteitsverhouding. Om de een of andere reden lukt het me maar niet om deze goed zelf te maken.

Ook leuk om te weten: bij Miniatur Wunderland Hamburg is er voor weinig geld een fors assortiment aan hekwerken te koop. Zeker een aanrader!



Geen opmerkingen: