woensdag 28 augustus 2013

Week 4.3. Planning Trix Express rails

Nu de achtergronden zo goed als klaar zijn, ga ik de rails inplannen.

Zodra de planning van de rails min of meer klaar is, kan ik door naar de volgende fase, het maken van het metrostation.

Railontwerp
Als uitgangspunt voor de rails neem ik een licht golvende baan.

Uiterst rechts komt een metrostation met een dubbel spoortje. De rails wordt evenwijdig met de voorzijde gelegd. Zodoende kan ik het metrostation makkelijker aanleggen.

Vervolgens komt er een tunnel, daarna een stukje weg met spoorovergang, vervolgens een korte golf terug naar beneden.

Uiterst links komt een brede en flauwe bocht om de berg heen en uiteindelijk verdwijnt de rails in de berg.

Spoorwegovergang
in het midden-rechts komt een weg met spoorwegovergang.

Mijn voorkeur gaat uit naar de elektronische overgang van Viessmann. Hierbij voeg ik 4 Andreas-kreuzen van Viessmann. Helaas begrijp ik de elektronica niet helemaal en zal ik moeten wachten tot eind september. Dan is er een knutseldag van de TEC (Trix Express Club). Hopelijk weet iemand wat de bedoeling is.

Op-en-neer-baan en twee treinen
Aangezien het spoortje redelijk saai van links naar rechts gaat is er op-en-neer elektronica nodig.

Deze is er van onder andere Trix Express zelf, Viessmann, en maatwerk.

Voor het station wil ik een in- en uitrijsein van Viessmann. Mooie prijs-kwaliteit verhouding.

Ook hier wacht ik mee tot eind september de knutseldag.


Geen opmerkingen: